Moab en Colorado Nat. Monument - Reisverslag uit Escalante, Verenigde Staten van Renée en Koos Versteeg - WaarBenJij.nu Moab en Colorado Nat. Monument - Reisverslag uit Escalante, Verenigde Staten van Renée en Koos Versteeg - WaarBenJij.nu

Moab en Colorado Nat. Monument

Door: Renée en Koos

Blijf op de hoogte en volg Renée en Koos

14 April 2016 | Verenigde Staten, Escalante

Moab in Utah is druk en bedrijvig stadje met veel toeristen. Het stadje is centraal gelegen voor bezoeken aan de NP’s Arches en Canyonlands en het centrum voor outdoor sports. We rijden het stadje binnen met de rust en de stilte van Capitol Reef nog in ons achterhoofd. Dat veranderde heel snel. Hotels en campgrounds waren vol. Uiteindelijk vonden we voor 3 dagen een plek langs een snelweg, lekker rustig! En daarbij kwamen de harde geluiden van gemotoriseerde terreinwagens in allerlei maten en soorten. Buiten de Nationale Parken mag je daar in de heuvels lekker crossen en de mensen genieten daar volop van. ’s Morgens de koelboxen vol mee en gassen maar.

Wij gingen gassen naar Arches NP., waarin we in de brandende zon o.a. het nationale symbool van Utah hebben bewonderd. Prachtig, zo’n schitterende boog van rood zandsteen, symbool van Utah. Al lopend naar boven - en later ook voor een deel naar beneden - hebben we opgetrokken met een Mormoons gezin. De kleintjes weerden zicht dapper. Leuk om al lopend te praten over allerlei onderwerpen. Zo rijgen de dagen zich aaneen met leuke, spontane uitwisselingen met mensen, die we daarna nooit meer zien. Arches leent zich uitstekend voor foto’s en film. Dus “klikken en draaien” maar! We hebben gezellig geslenterd door het leuke stadje. Je dachten een bescheiden ijsje te nemen en je krijgt een bak met - dat moet gezegd - het heerlijkste ijs. Hier gelden alleen grote porties.

We hebben vanuit onze camping ook Canyonlands, een heel uitgestrekt National Park bezocht, met o.m. de enorme krater. Of het een meteoriet is geweest; de geleerden weten het nog steeds niet. Bij een bezoek aan een Park is het gewoon rijden met de camper, ergens uitstappen, bergschoenen aan, rugzak met veel water(!) en klimmen en klauteren maar. Berggeiten blijken intussen met enige bewondering naar onze prestaties te kijken. Aanvullend hebben we nog (State Park) Dead Horse Point bezocht; een imposante canyon met een heel eigen verhaal. Veelal zijn de namen van canyon’s terug te voeren op een stuk geschiedenis.

Na heerlijke dagen in de drukte zijn we naar Fruita, net over de grens van Colorado gereden. We hebben maar een rustige camping in het Colorado National Monument uitgezocht. Wat een schitterende plek met uitzicht op de Rocky Mountains. Heel vriendelijke en hulpvaardige Rangers hebben ons op gedetailleerde wijze de prachtigste trails toegelicht. Doorgaans treffen wij hen in Visitor Centers van de National en State Parks. Deze centra zijn heel mooi ingericht met presentaties en documentatie over de omgeving. Als bezoeker voel je je daar meteen welkom. We zijn hier drie dagen geweest en de mooiste trails gelopen. Op een gegeven moment zag Renée nog een aasgier boven ons cirkelen. Nee hoor, grapje; hij ging lekker een konijntje oppeuzelen en niet Renée. Ons verblijf in Fruita hebben we afgesloten met een bezoek aan het Dinosaurus Museum. Hier hebben we overblijfselen gezien van Dino’s die daar in de buurt zijn gevonden; een heel mooie tentoonstelling. (Jammer dat de jongens en Fleurtje er niet bij waren, want zij zouden het helemaal super hebben gevonden).

We gaan nu de laatste dagen van onze reis in. Hiervan volgt later nog een kort verslagje.

• 15 April 2016 - 00:06

Verver:

Prachtig allemaal. Bij ons was Moab ook helemaal vol. er bleek toen een oldtimer treffen te zijn!

• 15 April 2016 - 12:35

Gre:

Hallo, amazing pictures. Wat een belevenis. Geniet van de rest van de vakantie. Wij zijn inmiddels in Nederland en zien we jullie gauw. Veel liefs.

• 15 April 2016 - 15:34

Fred Versteeg:

hartstikke goed jo ik spaar deze verslagen in het archief

• 15 April 2016 - 15:37

Freddyboy :

harstikke goed verslag ik archiveer ze allemaal

• 17 April 2016 - 11:58

Tony En Carel:

Weer zo'n schitterend reisverslag uit de USA; hebben veel bewondering voor jullie reislust en doorzettingsvermogen.
    Groetjes, Tony en Carel.